Krugerpark, zo ontzettend veel dieren gezien. - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Geert Maris - WaarBenJij.nu Krugerpark, zo ontzettend veel dieren gezien. - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Krugerpark, zo ontzettend veel dieren gezien.

Blijf op de hoogte en volg Geert

24 December 2012 | Zuid-Afrika, Soweto

Dit reisverslag over het Krugerpark is een direct vervolg op de vorige dag in Graskop.

Vanmorgen om half vier vertrokken uit Graskop om zo rond half zes bij de Krugergate te zijn. Het regende eerst wat maar gelukkig werd het droog en is het de hele dag steeds zonniger geworden. Om zes uur konden we instappen in de ‘redelijk open’ Parkauto van onze guide (zie foto).

We hebben zo ontzettend veel gezien deze dag. Het park is ongeveer 20.000 vierkante kilometer, dus de helft van Nederland. In het park zijn een behoorlijk aantal Restcamps waar je gewoon rond kunt lopen (op een paar slangen en apen na). In één van die Restcamps (Skukuza) hebben we onze eigen auto achtergelaten. Vandaar eerst 3 uur gereden omdat we in die vroege ochtenduren de meeste kans hebben om dieren te zien. Na 10 uur ’s morgens gaan ze in de schaduw liggen. Dat geldt zeker voor de Big-5: Olifant, Leeuw, Buffel, Neushoorn en Luipaard. Ze worden de Big-5 genoemd omdat ze het meest gevaarlijk zijn. Behalve een luipaard hebben we ze alle vijf mogen zien. En daarnaast nog heul veul meer dieren.

Even een ontbijt gehad in een klein Restcamp en toen weer verder. Geluncht in Lower Sabie en in de laatste rit (van 2 tot 4 uur) o.a. nog een paar buffels gezien.

Daarna onze ‘bungalows’ opgezocht en ingecheckt. We waren doodmoe, maar zo blij met alles wat we gezien hebben. Ik kom hier zeker weer.

De bungalows zijn vrij klein, en ook weer in de vorm van een Rondavel (zie vorig reisverslag). Buiten heb je een braai, een koelkast en een gootsteen. Na het eten al heel snel in bed gevallen. De volgende morgen (zaterdag) er eerst achtergekomen dat de apen precies weten hoe je een koelkast open moet maken … weg fruit, voordat we aan de reis terug naar huis (kleine 500 km) konden beginnen.

Verder laat ik de foto’s gewoon spreken, want het ging per slot om alles wat we gezien hebben.

Bedankt voor ’t lezen en graag tot zondag. Op zondag gaan we een complete autolading eten naar het weeshuis Amazing Grace brengen.

Groetjes, Geert

• 24 December 2012 - 17:41

Désirée Bruggema:

Hoi Geert,

Een prachtige fotoserie en belevenis om tijdens de kerstdagen nog eens op terug te kijken!
    We wensen jullie gezellige kerstdagen (1 of 2 in Z.-A.?) met elkaar en graag tot zondag!

hartelijke groet, (Lies en) Désirée