We schieten op, zangkoortje van 5 en ‘halen we het - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Geert Maris - WaarBenJij.nu We schieten op, zangkoortje van 5 en ‘halen we het - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Geert Maris - WaarBenJij.nu

We schieten op, zangkoortje van 5 en ‘halen we het

Blijf op de hoogte en volg Geert

13 December 2012 | Zuid-Afrika, Soweto

Vandaag een heerlijk begin van de dag ... m’n boek. Ik liep om 8 uur beneden toen m’n telefoon ging. Zimi en Andiswa zouden eerst een workshop over iets krijgen, dus konden pas om half twaalf opgehaald worden. Heerlijk … even rustig m’n dag beginnen in de zon met een boek en een kop koffie. Eigenlijk ook een heel grote vooruitgang … ze communiceerden!! Vanaf half twaalf was ’t wel hurry up. Halverwege de middag belde Bob Nameng (manager SKY) dat er bij hem een Duitser op bezoek was die me graag even wilde spreken. ’s Middags hebben Sifiso (huisbaas) en ik ‘m opgehaald. Terwijl die Duitse jongen en ik op Sifiso zaten te wachten, kwamen er spontaan 5 kleine meisjes een liedje zingen. Past hier eigenlijk heel goed. Ik heb d’r even een foto van gemaakt.

Zimi en Andiswa schieten inmiddels lekker op met de website. Hij komt er duidelijk anders uit te zien dan dat ik ‘m zou maken, maar … TIA (This Is Africa) en ’t moet toch hun ‘ding’ worden. ’s Middags had ik zo’n beetje uit zitten vogelen hoe ik met een minimum aan kosten Internet-access in de classroom kan krijgen en hoe alle PC’s daarop aangesloten worden. Nou, ’t is mogelijk, maar dan mag er maar weinig tegenzitten. Ik heb aan een collega gevraagd of ze ook even mee wil denken. Zou toch een bak zijn als ik midden januari terug ga en we hebben alle drie doelen kunnen verwezenlijken ;-)

Om een uur of vijf hebben Sifiso en ik nog wat doorgesproken met die Duitse jongen, maar daar zit niet zoveel vuur in. Sifiso neemt hem morgen mee op een ‘cycle tour’ door Soweto.

Vanavond hebben Zimi en Andiswa bij ons gegeten. Ik had een kip-curry met rijst gemaakt en dat sloeg écht aan. Eigenlijk geen benul wat zij normaal ’s avonds eten. Binnenkort eens vragen.

Verder zijn Phakiso (schoonzoon) en ik behoorlijk bezig met de voorbereidingen van de Kruger-reis van volgende week. Maandag komen Gerry, Lindy en Joost aan. Dan blijven we de dinsdag nog in Johannesburg en vertrekken woensdag heul heul vroeg naar het Kruger-park. We blijven dan 3 nachten weg. Maar omdat we dus met z’n vijven zijn en best wel wat bagage bij ons hebben, zitten we te dubben of we voor die 6 dagen een mini-van (6-8 personen) zullen huren of met een eigen auto gaan rijden. Vanavond komt er een vriend van Sifiso die waarschijnlijk via-via een goeie prijs bij Avis kan bedingen. Laten we maar zien wat er gebeurt.

Verder is er niet veel bijzonders gebeurd, dus ik sluit af. Hartstikke bedankt voor ’t lezen en tot morgen.
Groetjes, Geert


  • 13 December 2012 - 22:21

    John:

    Hé Geert, goed om te lezen dat het goed gaat. Je bent goed bezig als ik dit zo lees.
    Ik hoop dat het je lukt om de site goed neer te zetten, en nog belangrijker, dat ze het ook goed zelf door kunnen pakken.

    Nog even over die auto.... Ik zeg gewoon doen. Maakt het een stuk comfortabeler, toch? En dat verdien je wel even na de goede dingen die je aan het doen bent. En van je 13e maand heb je vast nog wel wat over. ;-)
    Geniet er van en ook veel plezier met je familie volgende week.

    Groetjes John.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Van 30 nov 2012 tm 17 jan 2013 zit ik in Soweto. Eerst twee en een halve week als vrijwilliger in het weeshuis SKY. Dan 2 weken wat rondreizen door Zuid-Afrika en logeer ik bij Daarna nog ruim 2 weken opnieuw bij het weeshuis. Mijn privé mailadres is: "gg_maris@hotmail.com". ---------------------------------------------

Actief sinds 15 Maart 2009
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 98747

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 05 Oktober 2016

2 weken camperen in British Columbia

07 April 2014 - 05 Mei 2014

Twee weken weeshuis in Lesotho

12 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

PC-installaties op 4 scholen in Johannesburg

29 November 2012 - 17 Januari 2013

7 weken in Johannesburg / Soweto

13 September 2010 - 20 Oktober 2010

Dharamsala in 2010

29 September 2009 - 30 Oktober 2009

De eerste keer Calcutta als vrijwilliger

Landen bezocht: