Begrafenis, Glen Mall en Dreamweaver - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Geert Maris - WaarBenJij.nu Begrafenis, Glen Mall en Dreamweaver - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Begrafenis, Glen Mall en Dreamweaver

Blijf op de hoogte en volg Geert

05 December 2012 | Zuid-Afrika, Soweto

Vanmorgen was ik om 9 uur bij SKY om Zimi en Terence op te pikken om in ‘mijn’ huis aan de nieuwe website te gaan werken. Bob (de manager van SKY) vertelde me echter dat hij ook graag m’n hulp wilde want de moeder van één van zijn beste vrienden (in het arme deel van Kliptown) was een paar nachten geleden overleden en die vriend heeft gewoon nul-komma-niks om iets van een begrafenis te regelen. Hij had Bob’s hulp ingeroepen. Bob wilde graag dat ik om 10 uur terug zou komen om allemaal foto’s te maken van de voorbereidingen van de begrafenis. Bob betaalt die voorbereidingen uit eigen zak en door de foto’s zou hij naar funders kunnen gaan in de hoop dat zij een deeltje mee willen betalen. Gerry en ik hebben ook wat geschonken en zo moeten een hoop kleine beetjes 500 euro opleveren. Alle bewoners en deelnemers aan SKY werden om 10 uur bij elkaar geroepen en hebben ’s middags, tijdens de begrafenis, voor eten en drinken gezorgd. Van die voorbereidingen heb ik paar foto’s bijgesloten. Er werd natuurlijk ook gezongen en daarvan heb ik een video bijgevoegd.

’s Morgens dus eerst snel de jongens in onze serre geïnstalleerd en er voor gezorgd dat ze vandaag de juiste dingen zouden doen. Toen van 10 tot 12 bij SKY en daarna met Sifiso en de jongens wat geluncht in ons huis. De jongens kwamen gelukkig goed op stoom en daardoor konden Sifiso en ik vanmiddag naar een boekwinkel voor een studieboek over Dreamweaver. Met dat computerprogramma gaan Terence en ik de nieuwe website maken. Dus Sifiso en ik om 2 uur naar de Glen Mall. Ongeveer een half uurtje rijden. IMMENS groot. De Apeldoornse Oranjerie past er met gemak 4 keer in. Daar hadden ze een gespecialiseerde boekenwinkel en ze hadden ook het boek wat ik zocht. Thuisgekomen bleek Terence met steeds meer enthousiasme met Dreamweaver aan de slag te zijn en Zimi kreeg steeds beter omlijnde ideeën over zijn webdesign. Om half vijf zijn we met z’n drieën gaan kijken wat er bereikt was vandaag, en wat we morgen willen bereiken en rond half 5 zijn de jongens enthousiast teruggegaan naar SKY. Heerlijk!!! ’t Proces begint op gang te komen. Maar … dat geldt alleen voor het eerste doel. Dat we maar geen reactie krijgen van Altech over het 2e doel: Internet-access binnen SKY, bevalt me voor geen meter. Morgen (donderdag) ga ik met Phakiso lunchen en wil ik met hem overleggen hoe we bij Altech, al is het maar voor deze ene keer, het nationale TIA (This Is Africa) aan de kant kunnen schuiven en ’t op een Nederlandse manier gaan aanpakken.

Morgenavond willen we met z’n vijven hier in The Office gaan eten: Zimi, Terence, Sifiso, Phakimiso en ik. Phakimiso is een vriend/buurman van Sifiso en een heel mooi mens. Ik kook … spaghetti met een salade. Ik kijk d’r enorm naar uit … eerst ’s middags lunchen met Pax en dan ’s avonds een diner met z’n vijven.

Morgenavond vertel ik wel hoe ’t afgelopen is. Bedankt voor het lezen en graag tot morgen.
Groetjes, Geert