Concurrent van Mr. Lama, beetje glazig en Tashi - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu Concurrent van Mr. Lama, beetje glazig en Tashi - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Concurrent van Mr. Lama, beetje glazig en Tashi

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

08 Oktober 2010 | India, Dharamsala

Vrijdag 8 oktober

Vanmorgen eerst ontbeten met Vicky (de Engelse oma van 41) en nog drie andere Engelsen. Beregezellig. Morgen gaan we met z’n vieren, plus nog twee, naar een tempel waar een ‘concurrent’ van de Dalai Lama woont. De Dalai Lama had in één van z’n teachings gezegd dat mensen die de boeken van de ‘concurrent’ lezen, beter niet naar de teachings in de tempel kunnen komen. Nou … daar denk ik iets anders over. Ik ben wel benieuwd wat de andere Lama te vertellen heeft. Gisteren zag ik iemand in een T-shirt met het opschrift: “God is too big to fit in one religion!”. Da’s me dus op het lijf geschreven. Ik heb al een paar keer naar dat T-shirt gezocht.

Vanmorgen geen student voor de Basic Course en daarom behoorlijk op kunnen schieten met m’n Teachers Notes. Dat is nu inmiddels klaar. Morgen gaat Dagmar ze doornemen en uitvoeren om ze te testen. Bovendien zijn alle DVD-sets nu klaar. Er zijn twee teachers (locals) beschikbaar en in november komt een Amerikaan die erg geïnteresseerd is in de klus.

Vanmiddag één student m.n. voor Powerpoint. Liep schitterend. En vanavond nog weer twee studenten voor WebDesign. Thinley was er, die is erg clever en is al een heel eind op weg met z’n webwinkeltje. Ook Tsewang was er (de glazige) en dat wordt gewoon nooit wat. Toen hij de minimale hoeveelheid van een artikel op moest geven zei ik “Oh, just one is enough.”. Typte hij “one” (als woord ipv aantal). Gaat gewoon nooit lukken.

Vanavond om 7 uur naar de opening geweest van de nieuwe bar “Mountain View”. Gisterenavond werd ik immers door Somten gevraagd om een paar Announcements te schrijven. Ik wilde d’r wel eens bij zijn. Was schitterend. De “jem-mers” waren het bedienend personeel die Tibetaanse folksongs zaten te “jem-men”. Maar de sfeer zat er al snel goed in.

Tashi The Monk was erg enthousiast geweest, hoorde ik van Helen. Helen zelf ook. Ze komen maandagavond weer en dan gaan we meer de Internet-diepte in.

Nog twee volle lesdagen. Ik ben duidelijk bezig met de afronding en de overdracht. Maandagavond zal ik eens de balans opmaken over deze ruim 3 weken. Achteraf is het me toch heel erg meegevallen wat we uiteindelijk teweeg hebben kunnen brengen.

Ik pak nog een whisky en ga daarna slapen. ’t Is alweer 11 uur.
Groetjes en welterusten (o ja, en een fijn weekend alvast)
Geert

  • 09 Oktober 2010 - 10:12

    Désirée:

    Jij ook een fijn weekend!
    Hier schijnt (eindelijk) (ook) de zon..... Lekker buiten lezen straks.....

    Dàààààg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Van 30 nov 2012 tm 17 jan 2013 zit ik in Soweto. Eerst twee en een halve week als vrijwilliger in het weeshuis SKY. Dan 2 weken wat rondreizen door Zuid-Afrika en logeer ik bij Daarna nog ruim 2 weken opnieuw bij het weeshuis. Mijn privé mailadres is: "gg_maris@hotmail.com". ---------------------------------------------

Actief sinds 15 Maart 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 98747

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 05 Oktober 2016

2 weken camperen in British Columbia

07 April 2014 - 05 Mei 2014

Twee weken weeshuis in Lesotho

12 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

PC-installaties op 4 scholen in Johannesburg

29 November 2012 - 17 Januari 2013

7 weken in Johannesburg / Soweto

13 September 2010 - 20 Oktober 2010

Dharamsala in 2010

29 September 2009 - 30 Oktober 2009

De eerste keer Calcutta als vrijwilliger

Landen bezocht: