DVD’s, kadotjes en Helen - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu DVD’s, kadotjes en Helen - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

DVD’s, kadotjes en Helen

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

06 Oktober 2010 | India, Dharamsala

Woensdag 6 oktober

Vanmorgen één student, maar dat was voor ons allebei de moeite waard. Het werkt gewoon heel leuk, zo één op één. Het is dan zo persoonlijk, je kunt gewoon steeds bijsturen naar die ene student. Bovendien had ik al een heel leuk ontbijt-gesprek gehad met Vicky. Ze komt uit Engeland, is 41 jaar en oma van een kleinkindje van 2. Zie je wel Joost en Lin … d’r is een hele hoop mogelijk ALS JE MAAR WIL.

De Dreamweaver Training-DVD’s waren door FedEx afgeleverd bij mijn TibetBol. Hoe zouden ze nou toch geweten hebben dat daar weleens ene “Jerry Maris” komt??? Beats me. Na het ontbijt dus mijn student. Daarna heb ik de drie DVD’s eens grofweg bekeken. PRECIES wat ze hier nodig hebben. Een heldere, complete en heel doelgericht training!!! Ze zijn helaas copy-protected, maar dat was na een uurtje over. Inmiddels hebben Lhakpa en ik het zover dat de students een setje van de drie DVD’s voor 150 rupees kunnen kopen. Ook voor de Tibetanen is daar wel aan te komen. Lhakpa kan voor datzelfde bedrag zo’n set-van-drie laten copiëren bij een vriend van hem. Dus (bijna) … iedereen gelukkig.

Daarna ’s middags verder met het gedetailleerd uitwerken van de cursussen. Ze moeten zodanig tot in detail uitgewerkt worden dat een vrijwilliger uit bijv. Europa ze eigenlijk, na wat ge-oefen, kan gaan geven. Het kennisniveau is hier gewoon zo laag, dat de gemiddelde westerling al heel ver komt.

’s Middags kwam Jimmy nog even langs. Jimmy is één van de 5 studenten WebDesign van gisterenavond. Wat ik al verwacht had van hem, bleek waarheid. Hij loopt gewoon voor op de rest. Vandaag had hij even wat vragen, maar het bleek al dat hij zóó ver was. Da’s in ieder geval eentje met een behoorlijk potentieel. Ik vermoed dat er nog een paar tussen zitten, maar dat merk ik vrijdagavond wel.

Vanavond heerlijk gegeten. Maar niet met Patrice waar ik wél mee afgesproken had. Patrice zou afgelopen maandagavond om 8 uur in de DrumStick zijn … géén Patrice. Bleek aan zijn ingewanden te liggen. Dus een nieuwe afspraak voor vanavond, maar dan op zijn verzoek om 7 uur. Weer geen Patrice. Ik wil geen eens een derde keer proberen. Maar wie er wel om kwart over 7 binnenstapte was Helen (de Australische). En het werd zo verrekte gezellig, ik was pas om half tien thuis. Toen nog even wat met Lhakpa doorgesproken over de cursusoverdracht en de Dreamweaver-DVD’s.

Lhakpa gaat mijn buskaartje naar Nadaun (vissen etc.) regelen. Hij weet immers de weg hier. Volgende week woensdag ga ik. Ik weet alleen nog niet in welk dagdeel. Het is maar 50 km.

Vanmiddag ook nog een stel kadotjes gekocht voor een aantal mensen thuis. Heel goed geslaagd. En voor een oom en tante van me nog gekeken naar originele Himalaya-stenen. Het zou Florit moeten zijn, maar dat was er niet veel. Wel amethist, kwarts en nog zowat.

Morgen is de laatste teaching. Ik heb wel een aantal mensen gesproken die er een dagdeel bij zijn geweest, maar dat was geen groot succes. Om veiligheidsredenen is de Dalai Lama heel erg afgeschermd. Toersiten kunnen hem alleen op TV-schermen volgen, met een FM-radiotje voor het geluid. Bovendien worden er zoveel mogelijk mensen toegelaten. Iedereen heeft dus een vierkant kussen (van 50x50cm) om op z’n knieën op te zitten (4 uur lang). Alle kussentjes liggen tegen elkaar aan. Zolang iedereen zit gaat dat “net”. Maar als de Dalai Lama op TV verschijnt, moet uiteraard iedereen gaan staan. En probeer dan maar eens tegelijk omhoog te komen, iedereen op zo’n kleine ruimte. Omhoog schijnt nog “wel” te lukken, maar omlaag is een heel ander verhaal.

Vrijdag begint mijn coach-opleiding. Ik kan er dus deze eerste keer niet bij zijn, maar dat was bekend. De keer daarna is in november en dan gaat het prima lukken. Er was gisteren iets geks met de statistieken van waarbenjij.nu. Normaal heb ik zo’n 80 tot 90 bezoekers per dag. Gisteren plotseling 461. Ik dacht even dat Jos Sauren een stukje op Ivnet had gezet, maar vandaag was het weer ‘normaal’. Ach ja, je hebt leugens, grove leugens en statistieken. Zelfs de computers doen daarin mee.

Ik ga slapen. Jullie allemaal welterusten
Groetjes,
Geert

  • 10 Oktober 2010 - 11:59

    Karin:

    Een stukje op IV net is helaas nog niet verschenen, ik zal Jos eens aansporen want het is jammer als het pas verschijnt als je terugkomt. Als je liever wat structureler iets doet dan dat je deed in Calcutta is he misschien zeker de moeite waard om aan te sluiten bij de bestaande infrastructuur die er al is, scholen en universiteiten. Ik krijg zelf ook wel de kriebels om daar eens wat me te doen en wie weet wel meer IT ers van ons bedrijf. Ik zou het zeker niet alleen doen als je wilt dat het structureler wordt

  • 10 Oktober 2010 - 11:59

    Karin:

    Een stukje op IV net is helaas nog niet verschenen, ik zal Jos eens aansporen want het is jammer als het pas verschijnt als je terugkomt. Als je liever wat structureler iets doet dan dat je deed in Calcutta is he misschien zeker de moeite waard om aan te sluiten bij de bestaande infrastructuur die er al is, scholen en universiteiten. Ik krijg zelf ook wel de kriebels om daar eens wat me te doen en wie weet wel meer IT ers van ons bedrijf. Ik zou het zeker niet alleen doen als je wilt dat het structureler wordt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Van 30 nov 2012 tm 17 jan 2013 zit ik in Soweto. Eerst twee en een halve week als vrijwilliger in het weeshuis SKY. Dan 2 weken wat rondreizen door Zuid-Afrika en logeer ik bij Daarna nog ruim 2 weken opnieuw bij het weeshuis. Mijn privé mailadres is: "gg_maris@hotmail.com". ---------------------------------------------

Actief sinds 15 Maart 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 98747

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 05 Oktober 2016

2 weken camperen in British Columbia

07 April 2014 - 05 Mei 2014

Twee weken weeshuis in Lesotho

12 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

PC-installaties op 4 scholen in Johannesburg

29 November 2012 - 17 Januari 2013

7 weken in Johannesburg / Soweto

13 September 2010 - 20 Oktober 2010

Dharamsala in 2010

29 September 2009 - 30 Oktober 2009

De eerste keer Calcutta als vrijwilliger

Landen bezocht: