Portfolio, enthousiast en verschil met Calcutta - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu Portfolio, enthousiast en verschil met Calcutta - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Portfolio, enthousiast en verschil met Calcutta

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

05 Oktober 2010 | India, Dharamsala

Dinsdag 5 oktober

Vanmorgen had ik geen student, en dat kwam prima uit, want ik ben bezig met een volledig ‘portfolio’ voor het geven van de courses (komt hieronder wel). Vanmiddag één student en die kwam met name voor Excel en Powerpoint. Heel gerichte vragen en na een uur kon hij d’r prima mee omgaan. Toen nog wat vragen beantwoord die van zaterdagmiddag waren blijven liggen. En vanavond m’n website-makers gehad. Dat ging allemaal prima. Ik heb ze vijf tools op Internet aangereikt waarmee ze zelf allerlei soorten van websites, webshops en van alles nog wat kunnen maken. Ze waren écht enthousiast. Eén van hen blijft wat glazig kijken, maar misschien is dat gewoon zijn gezichtsuitdrukking ;-). Kan toch?

Nog ruim een week en dan heb ik m’n laatste lesdag. Vandaar dat ik met Lhakpa afgesproken heb dat ik een compleet portfolio aan hem oplever waardoor een volunteer uit een westers land, met redelijke kennis van computers, makkelijk de Basic- en de Office-lessen over kan nemen. Voor de websites zal ik ook het één en ander op papier zetten, en voor Dreamweaver en Photoshop heb ik voor Training-DVD’s kunnen zorgen. Het kan dus een vervolg krijgen. Van drie of vier van vanavond het ik goeie hoop op een doorbraak(je). Ze zijn d’r zo gepassioneerd mee bezig. Vrijdagavond gaan we d’r mee verder.

Vanavond sprak ik de Australische Helen even en zij maakt morgen even een afspraak met de eerste Monk. Kan best ook nog wel een leuke spinoff geven.

Je hoeft hier zelf geen FM-radiotje te kopen. D’r lopen zoveel mensen met zo’n ding rond, je komt er gewoon niet onderuit (zal Lindy wel geregeld hebben). Ik zal morgen toch eens wat intensiever gaan luisteren. Aankomende zondag ga ik waarschijnlijk naar een meditatie van Venerable Robina Courtin. In de Hapinezz is al twee keer een interview met haar verschenen en ze spreekt me erg aan. Ze geeft een 10-daagse retraïte hier vlakbij (richting het “niet”-meer).

Ik ben ook zijdelings wat bezig met m’n laatste week en met de terugreis naar Düsseldorf. M’n vlucht naar Istanbul is 20-oktober om 04:45 ’s morgens vroeg … wow!! ‘k Zie wel.

Ha die Lies!!!
Ja, vorig jaar was (heel) veel anders. De hitte, de drukte, het ongewone werk. Maar dit jaar het afwachten of er studenten komen. Ook het immense gat tussen hun en mijn kennis. Als ik niet zeg dat ze op moeten drukken, gebeurt het dus niet.De mensen in Calcutta zijn veel meer bezig met de ‘struggle for life’, de Tibetanen zijn wat welvarender en zijn veel meer community.Eelijk gezegd denk ik dat ik pas over een paar maanden een balans op kan maken. Eén ding staat bovenaan … het lesgeven vorig jaar en dit jaar geeft veel meer voldoening dan zakjes eten uitdelen op stations in Calcutta. Ik zit hier al wat contacten te leggen om volgend jaar computer-les (maar dan voorbereid in Nederland) te geven op een HighSchool. En dan niet alleen aan studenten, maar ook aan teachers. Eerst maar even een paar maanden afstand nemen.

Hey Lin!!! Nou, die jas krijg je dus écht niet voor 5 euri. Ik heb hem weliswaar voor de idiote prijs van € 38,--, maar het is een echte “The North Face” met uitritsbare fleece binnenvoering en alles d’r op en d’r an. Jij denkt bij “regenjas” misschien aan die jas waarin Kees van Kooten het “vieze mannetje” speelde … nou, ’t is een dijk van een jas. Joost kan hem ook goed gebruiken als hij z’n kranten rondbrengt op z’n fiets.

Morgen m’n eerste Monk. Nog ff lezen en dan slapen,
Welterusten
Geert

  • 05 Oktober 2010 - 17:09

    Lindy:

    Wow dat is gaaf! Lesgeven op de highschool daar! Ik denk dat deze plek wat meer voor jou is, Calcutta was denk ik iets te druk of niet? Ben benieuwd naar die meditatie-sessie! Ik ga hier buiten nog even naar de geluiden luisteren. De baboons hadden net ruzie met elkaar...hihi...

  • 05 Oktober 2010 - 18:30

    Joost:

    WOW! Ik heb altijd al een jas willen hebben voor mijn krantenloopje;)

  • 05 Oktober 2010 - 18:41

    Martin:

    Ha, ha,

    My father went to india and all a got was this lousy jacket....

    does it ring a bell?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Van 30 nov 2012 tm 17 jan 2013 zit ik in Soweto. Eerst twee en een halve week als vrijwilliger in het weeshuis SKY. Dan 2 weken wat rondreizen door Zuid-Afrika en logeer ik bij Daarna nog ruim 2 weken opnieuw bij het weeshuis. Mijn privé mailadres is: "gg_maris@hotmail.com". ---------------------------------------------

Actief sinds 15 Maart 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 98747

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 05 Oktober 2016

2 weken camperen in British Columbia

07 April 2014 - 05 Mei 2014

Twee weken weeshuis in Lesotho

12 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

PC-installaties op 4 scholen in Johannesburg

29 November 2012 - 17 Januari 2013

7 weken in Johannesburg / Soweto

13 September 2010 - 20 Oktober 2010

Dharamsala in 2010

29 September 2009 - 30 Oktober 2009

De eerste keer Calcutta als vrijwilliger

Landen bezocht: