Te hoog gegrepen, ijskoud en machtig weer - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu Te hoog gegrepen, ijskoud en machtig weer - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Te hoog gegrepen, ijskoud en machtig weer

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

02 Oktober 2010 | India, Dharamsala

Vrijdag 1 oktober

ER IS IETS FOUT OP WAARBENJIJ.NU. ER STAAT NU OOK EEN REISVERSLAG VAN ZATERDAG- EN ZONDAG OP.

Ik schrijf dit reisverslag over vrijdag pas op zaterdagmorgen. Want vrijdagavond lag ik rillend van de kou al om 8 uur in bed. Uiteindelijk de volgende morgen om 10 uur weer ‘wakker’. Toch vrijdag eigenlijk een heel leuke dag geweest. ’s Morgens 2 studenten die allerlei vragen hadden over Internet. ’s Middags 2 studenten voor Office en ’s avonds zou ik drie studenten hebben voor WebWinkels.

Twee hadden afgemeld o.a. juist Tennam waar ik hoge verwachtingen van had. Uitindelijk dus met één student geprobeerd om de software door hemzelf op zijn laptop te installeren. Helaas … het is (veel) te hoog gegrepen. Ik krijg wel tussen z’n oren WAT hij moet doen, maar niet WAAROM.

Die cursus was dus om half acht afgelopen en daarna dus meteen onder de wol (incl. paracetamol en diarreeremmers).

Zaterdagavond reageer ik wel op de reacties van Coby (over het weer in Appelscha) en Lindy (over ‘moord’ i.v.m. de Dala Lama).

Nu ga ik eerst even een speciale cursus voorbereiden voor twee studenten die er 40 minuten rijden (heen én weer terug) voor over hebben. Gistenrenmiddag ook even gesproken met een jonge vrouw die heel graag de basiscursus wil doen alleen geen cent te makken heeft. Gelukkig, dit kost toch niks. Ze komt maandagochtend.

Groetjes,
Geert

  • 02 Oktober 2010 - 09:54

    Karin Rutgers:

    Nou Geert, ik heb alles gelezen en het was weer een genoegen om alles voor me te zien. Vooral je reacties op de verschillende situaties waarin je komt, de verschillende krachtenvelden waarmee je te maken hebt en waarvan je je gelukkig ook bewust bent. Ben je er al een beetje achter aan welke organisatie je de spullen gaat achter laten? Als je nagaat wat een revolutie internet heeft gehad op het denken van mensen in Afrika dan lijkt me wat je doet echt een grote behoefte, al denk je dat in eerste instantie niet. (waarom mensen internet geven als ze nog niet eens voldoende voedsel en gezondheidszorg hebben?, maar zo werkt het niet).Hoe is het organiserend vermogen van de organisaties daar? Ik merk dat je niet meer klaagt over gebrek aan discipline Misschien zit je nu in een beter aansluitende omgeving.Daarnaast doe je gewoon hier waar je goed in bent en zit je waarschijnlijk gewoon ook heel goed in je vel, terwijl je vorig jaar iets deed wat eigenlijk niet je dagelijkse werk is. (en dan klaag je niet zoveel). Ik vind het allemaal weer dolinteressant wat je doet en ik blijf je volgen. Schrijf dus vooral zoveel mogelijk.
    Groetjes en een knuffel Karin

  • 04 Oktober 2010 - 10:10

    Désirée:

    Beterschap!

    Toch te snel en te hard doorgelopen na je beginnende longontsteking....? Ik neem aan dat je de antibiotica-kuur wel af had gemaakt? Anyway, je lijf protesteert nu op andere wijze. Take it someway more eeasy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Van 30 nov 2012 tm 17 jan 2013 zit ik in Soweto. Eerst twee en een halve week als vrijwilliger in het weeshuis SKY. Dan 2 weken wat rondreizen door Zuid-Afrika en logeer ik bij Daarna nog ruim 2 weken opnieuw bij het weeshuis. Mijn privé mailadres is: "gg_maris@hotmail.com". ---------------------------------------------

Actief sinds 15 Maart 2009
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 98747

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 05 Oktober 2016

2 weken camperen in British Columbia

07 April 2014 - 05 Mei 2014

Twee weken weeshuis in Lesotho

12 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

PC-installaties op 4 scholen in Johannesburg

29 November 2012 - 17 Januari 2013

7 weken in Johannesburg / Soweto

13 September 2010 - 20 Oktober 2010

Dharamsala in 2010

29 September 2009 - 30 Oktober 2009

De eerste keer Calcutta als vrijwilliger

Landen bezocht: