Wa’ndag, Dagmar en relaxed - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu Wa’ndag, Dagmar en relaxed - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Wa’ndag, Dagmar en relaxed

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

30 September 2010 | India, Dharamsala

Donderdag 30 september

Vanmorgen drie heel leuke studenten gehad. Was gewoon gezellig. Zoals zovaak willen de Tibetanen gewoon graag, maar vinden het ook leuk als het een beetje gezellig is. Twee jonge mannen en een jonge vrouw. Da’s toch zo’n beetje mijn publiek hier. Ergens tussen de twintig en de dertig.

Ik had eerst mijn ontbijtje en één van de TibetBol-medewerkers komt morgenmiddag voor de Office-training. Wil ook graag mooie Websites maken, maar heeft nog nooit met Word gewerkt … Ah joh?. Hij kan gelukkig wel een laptop van een vriend lenen ;-).

Vandaag wel heel ver gekomen met de inrichting van een WebWinkel, maar nog niet helemaal klaar. Vanmiddag ook Dagmar geholpen met wat Word- en printwerk. Zo’n leuke meid. Ik vind het knap dat ze zo strak doorgaat met het “re”-organiseren … van wát?.

Vanavond weer heerlijk gegeten en nog even bijgekletst met twee andere volunteers (Patrice en Julie, allebei uit Quebec). Aankomende maandagavond gaan we met z’n drieën eten.

Zaterdagavond komt er een FreeTibet-strijder bij de VolunteersTalk. Heeft Dagmar geregeld. Ik wil d’r graag bij zijn.

Volgende week houdt de Dalai Lama ‘teachings’ in de tempel. Ook buitenlanders zijn welkom, maar iedereen heeft een ‘permit’ nodig. Je kunt op ’t ogenblijk overal FM-radiotjes kopen, want op verschillenden golflengtes worden de vertalingen uitgezonden. Eigenlijk verrekte handig gedaan. Spreek je engels … stem dan af op golflengte ???. Handig niet? Ik weet nog niet of ik erheen ga. Je mag geen camera, geen mobiel en geen tassen mee naar binnen nemen. OK, valt mee te leven. Maar ook geen aansteker of sigaretten … Jaaa, make it a litlle!!! Elke teaching duurt 4 uur. Zal whisky ook wel niet mogen ;-).

Désirée!! Manali ligt in één van de andere districten van Himachal Prades, grofweg 100 km oost van Dharamsala. Hemelsbreed zo’n 60 km zuidelijk van Kashmir. Het trekt me enorm, maar Darjeeling toch ook nog steeds. En bij mij kan het snel wisselen. Twee weken geleden zat ik nog aan retraite te denken. Inmiddels is dat vissen, raften en paragliding geworden. Wie weet zit ik volgend jaar wel gewoon in Appelscha.

Ik ga lekker slapen,
Welterusten allemaal,
Geert

• 30 September 2010 - 17:20

Lindy:

Zeg... zoveel mensen over de wereld zien hem als leider en zouden er een moord voor doen hem te zien. En jij maakt je druk over je sigaretten!? ... Denk dat maar eens over na meneer Maris!! ;-)

• 30 September 2010 - 22:58

Coby:

Als je toch in appelscha zit volgend jaar,kom dan ff langs en neem wat mooi weer mee,t is hier echt herfst inmiddels, bijna blij dat ik overdag slaap deze week, liefs Coby

• 01 Oktober 2010 - 09:29

Désirée:

In Appelscha is óók een klooster.....

Verder kom ik niet vandaag: gisteravond op fantastische wijze Lies'definitieve afscheid van werk gevierd. Nu wel enigszins brak.....

Fijn weekend!

• 01 Oktober 2010 - 09:32

Désirée:

Lindy: goed zo!

Geert: als je goed naar de Dalai luistert, heb je die sigaretten nooit meer 'nodig'.....