Wa’ndag, Dagmar en relaxed - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu Wa’ndag, Dagmar en relaxed - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Wa’ndag, Dagmar en relaxed

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

30 September 2010 | India, Dharamsala

Donderdag 30 september

Vanmorgen drie heel leuke studenten gehad. Was gewoon gezellig. Zoals zovaak willen de Tibetanen gewoon graag, maar vinden het ook leuk als het een beetje gezellig is. Twee jonge mannen en een jonge vrouw. Da’s toch zo’n beetje mijn publiek hier. Ergens tussen de twintig en de dertig.

Ik had eerst mijn ontbijtje en één van de TibetBol-medewerkers komt morgenmiddag voor de Office-training. Wil ook graag mooie Websites maken, maar heeft nog nooit met Word gewerkt … Ah joh?. Hij kan gelukkig wel een laptop van een vriend lenen ;-).

Vandaag wel heel ver gekomen met de inrichting van een WebWinkel, maar nog niet helemaal klaar. Vanmiddag ook Dagmar geholpen met wat Word- en printwerk. Zo’n leuke meid. Ik vind het knap dat ze zo strak doorgaat met het “re”-organiseren … van wát?.

Vanavond weer heerlijk gegeten en nog even bijgekletst met twee andere volunteers (Patrice en Julie, allebei uit Quebec). Aankomende maandagavond gaan we met z’n drieën eten.

Zaterdagavond komt er een FreeTibet-strijder bij de VolunteersTalk. Heeft Dagmar geregeld. Ik wil d’r graag bij zijn.

Volgende week houdt de Dalai Lama ‘teachings’ in de tempel. Ook buitenlanders zijn welkom, maar iedereen heeft een ‘permit’ nodig. Je kunt op ’t ogenblijk overal FM-radiotjes kopen, want op verschillenden golflengtes worden de vertalingen uitgezonden. Eigenlijk verrekte handig gedaan. Spreek je engels … stem dan af op golflengte ???. Handig niet? Ik weet nog niet of ik erheen ga. Je mag geen camera, geen mobiel en geen tassen mee naar binnen nemen. OK, valt mee te leven. Maar ook geen aansteker of sigaretten … Jaaa, make it a litlle!!! Elke teaching duurt 4 uur. Zal whisky ook wel niet mogen ;-).

Désirée!! Manali ligt in één van de andere districten van Himachal Prades, grofweg 100 km oost van Dharamsala. Hemelsbreed zo’n 60 km zuidelijk van Kashmir. Het trekt me enorm, maar Darjeeling toch ook nog steeds. En bij mij kan het snel wisselen. Twee weken geleden zat ik nog aan retraite te denken. Inmiddels is dat vissen, raften en paragliding geworden. Wie weet zit ik volgend jaar wel gewoon in Appelscha.

Ik ga lekker slapen,
Welterusten allemaal,
Geert

  • 30 September 2010 - 17:20

    Lindy:

    Zeg... zoveel mensen over de wereld zien hem als leider en zouden er een moord voor doen hem te zien. En jij maakt je druk over je sigaretten!? ... Denk dat maar eens over na meneer Maris!! ;-)

  • 30 September 2010 - 22:58

    Coby:

    Als je toch in appelscha zit volgend jaar,kom dan ff langs en neem wat mooi weer mee,t is hier echt herfst inmiddels, bijna blij dat ik overdag slaap deze week, liefs Coby

  • 01 Oktober 2010 - 09:29

    Désirée:

    In Appelscha is óók een klooster.....

    Verder kom ik niet vandaag: gisteravond op fantastische wijze Lies'definitieve afscheid van werk gevierd. Nu wel enigszins brak.....

    Fijn weekend!

  • 01 Oktober 2010 - 09:32

    Désirée:

    Lindy: goed zo!

    Geert: als je goed naar de Dalai luistert, heb je die sigaretten nooit meer 'nodig'.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Van 30 nov 2012 tm 17 jan 2013 zit ik in Soweto. Eerst twee en een halve week als vrijwilliger in het weeshuis SKY. Dan 2 weken wat rondreizen door Zuid-Afrika en logeer ik bij Daarna nog ruim 2 weken opnieuw bij het weeshuis. Mijn privé mailadres is: "gg_maris@hotmail.com". ---------------------------------------------

Actief sinds 15 Maart 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 98747

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 05 Oktober 2016

2 weken camperen in British Columbia

07 April 2014 - 05 Mei 2014

Twee weken weeshuis in Lesotho

12 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

PC-installaties op 4 scholen in Johannesburg

29 November 2012 - 17 Januari 2013

7 weken in Johannesburg / Soweto

13 September 2010 - 20 Oktober 2010

Dharamsala in 2010

29 September 2009 - 30 Oktober 2009

De eerste keer Calcutta als vrijwilliger

Landen bezocht: