Students allover, Manali en WebWinkels - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu Students allover, Manali en WebWinkels - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Students allover, Manali en WebWinkels

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

29 September 2010 | India, Dharamsala

Woensdag 29 september

Vanmorgen 4 studenten (kwam er later nog ééntje bij) voor Office en vanmiddag 3 studenten óók voor Office. Vanmiddag stonden er halverwege zelfs nog 2 monnikken op de stoep. Wilden ook meedoen. Had ik niet écht verwacht. En vanavond had ik m'n vier eerste WebWinkel-bouwers in de klas. Dat was dus ff een tikkie te hoog gegrepen. Is voor geen volle meter gelukt. Maaaar ... een halve meter misschien wel. Eén van de WouldBeWebWinkel-bouwers, een zekere Jimmy, bleek achteraf een stuk meer kennis te hebben dan dat ik verwacht had. Hij is ook het verst gekomen, maar toen liep'tie vast. Ik ben wel erg benieuwd of hij me in de komende dagen opzoekt met een werkend systeempie. Zo heb ik er dus vrijdagavond nog drie. Over twee van hen (Tennam en Thinley) zou het me niks verbazen als die ook een stuk verder komen.

Gisterenmorgen kwam ik met een vrouw aan de praat die precies daar geweest is waar ik volgend jaar heen wil ... Manali. Zij heeft daar een tijdje gewoond en heeft o.a. ook de rondreis gemaakt die ik dan wil maken. Je neemt de bus (nou, die ken ik hier onderhand) en die gaat in 16 uur tijd over een pas met een maximale hoogte van ca. 4000 meter. 800 meter hoger begint de sneeuwgrens. Daarna zak je een paar kilometer, om dan weer te klimmen naar 4500 meter. Die pas is maar drie maanden per jaar open. Nu hebben we hier gelukkig dijken van wegen. Dusssssss... d'r kan niks mis gaan. Anders zou ik het misschien niet durven ;-). Schijnt 'ADEMbenemend' mooi te zijn (ik haal dus eerst even een zak vol antibiotica ;-) ). Maar goed, da's volgend jaar. Eerst even een weekje vissen en een jaartje ambtenaar. En natuurlijk nog een paar bandjes verkopen.

Had ik gisteren even moeten vertellen bij die foto van die water-wagen. Elk groot gebouw en groepje huizen hier, heeft een heel grote watertank, van ik schat zo'n twee kuub. In plaats van een groot waterleidingnet hebben we gewoon onze eigen reserve.

Tsja, verder gebeurt er allemaal niet zo veel. Althans niet voor m'n dagboek. Ik zit weer 100% met m'n kop in de webwinkel-software. Doodzonde dat ik dat een jaartje geleden van m'n disk heb gegooid. Toen dacht ik nog dat ik het nooit meer zou gebruiken. Gelukkig heb ik voor de 6 studenten die graag zelf websites willen maken, een heel uitgebreide en tegelijk simpele mogelijkheid gevonden. Maak je in twee dagen een heel leuke site mee.

Bij m'n TibetBol zijn ze langzamerhand gewend aan m'n dagelijkse ontbijt. Ze beginnen er al aan als ik aan kom lopen. Maar vanmorgen zei dat ik alleen toast met gebakken eieren wilde, gééén toast met jam, omdat ik geen tijd had. Vonden ze heel vervelend voor me. Dacht ik. Want er stonden dus toch al snel 2 borden voor m'n neus. Ze hadden het helaas niet begrepen. Nou, beetje doorkauwen dan maar.

Ik ga nog m'n laatste downloadjes opstarten en daarna pitten. Downloadjes doe ik met name 's nachts, want ik heb hier een 35 KiloBit/sec verbinding. In Apeldoorn 9.000 KiloBit/sec. Morgenochtend wél cursus, maar die van morgenmiddag- én avond hebben we geskipt vanwege m'n voorbereidingen voor vrijdagavond.

Welterusten
Geert

  • 30 September 2010 - 08:47

    Désirée:

    Hoi Geert,

    Fijn dat het nu zo goed loopt en dat er voor jou ook nog steeds nieuwe uitdagingen opduiken!

    In welk land ligt Manali?

    Keep up the good spirit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Van 30 nov 2012 tm 17 jan 2013 zit ik in Soweto. Eerst twee en een halve week als vrijwilliger in het weeshuis SKY. Dan 2 weken wat rondreizen door Zuid-Afrika en logeer ik bij Daarna nog ruim 2 weken opnieuw bij het weeshuis. Mijn privé mailadres is: "gg_maris@hotmail.com". ---------------------------------------------

Actief sinds 15 Maart 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 98747

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 05 Oktober 2016

2 weken camperen in British Columbia

07 April 2014 - 05 Mei 2014

Twee weken weeshuis in Lesotho

12 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

PC-installaties op 4 scholen in Johannesburg

29 November 2012 - 17 Januari 2013

7 weken in Johannesburg / Soweto

13 September 2010 - 20 Oktober 2010

Dharamsala in 2010

29 September 2009 - 30 Oktober 2009

De eerste keer Calcutta als vrijwilliger

Landen bezocht: