2 studenten (nou …studenten), voorbereiden en dijk - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu 2 studenten (nou …studenten), voorbereiden en dijk - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

2 studenten (nou …studenten), voorbereiden en dijk

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

27 September 2010 | India, Dharamsala

Maandag 27 september

Wow … zo’n dijk van een avond. Eerst maar even vanmorgen. Twee studenten dit keer bij de Basics-cursus. Maar studenten in dubbele betekenins. Ze zitten op de Tibetaanse high-school. Hebben geen cent te maken. Hadden gehoord dat hier een Internet-cursus gegeven woren mét Broadband Internet en dachten dus …. Hé, da’s gratis Internet ;-). Ik kan me d’r wat bij voorstellen. Ze wilden wel graag wat meer van Yahoo Groups weten. Nu weet ik daar per ongeluk wel wat van, dus we zijn heerlijk twee uur aan het klooien geweest. Was heel leuk, en ze hebben er heel veel van opgestoken. Dit onderdeel stond dus NIET in de outlines.

Valt me wel vaker op dat de grootte van de bek een pietsie in onbalans is met de grootte van de kennis ;-) Is volgens mij niet alleen in Dharamsala zo.

’s Middag om 2 uur waren een vader en moeder hier. Ze wilden weten of hun drie kinderen van 7 tot 12 jaar ook mee konden doen. Met alle plezier. Stuur ze maar, ik vang ze hier wel op en heb een paar leuke Internet-sites voor ze. Oók weer gelukkig. Om half drie naar een NGO (soort van non-profit organisatie). Hadden een stuk of wat Office-vragen, hebben allemaal filmpjes en dat moet op YouTube en er zat iemand met z’n handen in het haar wat zijn Ubuntu werkte niet meer. En niemand in Dharamsala kan het woord uitspreken, laat staan een reparatie verzorgen. En die drie klussen zijn voor mij nou juist de allermooiste.

Om ca. 7 uur was ik thuis. Dijk van een dag gehad en ’s avonds om 8 uur zou ik met Patrice (man uit Quebec) en Julie (een vrouw uit Quebec, maar niet de vriendin van Patrice) gaan eten. Me eerst nog even wat opgeknapt. Nog wat downloads gestart voor morgenavond (Dreamweaver, maar dan anders ;-), komt wel ) en op naar het restaurant.

Patrice en Julie waren er al. En we hebben zo’n heerlijke avond gehad. Het vloog om. Na twee en een half uur was ik thuis, maar zo’n avond is wel een krent in de pap.

Al met al een machtige dag. Morgenavond schrif ik even hoe mijn eerste webdesign-cursus is geweest. Ik ben d’r compleet klaar voor.

Ik heb vandaag nog een foto gemaakt, maar ik weet niet meer waarvan en ik heb geen zin meer om hem op te zoeken. Morgen is er weer een dag.

Welterusten,
Geert

Hey Désirée: Ik bedoelde inderdaad het krachtenveld tussen TYC en VT. Ik ken het woord “clogs” niet, maar ik neem aan dat je die plasticen gezondheids-sandalen bedoelt? Die zie je hier dus overal. Zelfs monikken, met hun purperen lappen om, dragen nog gele ‘clogs’. Soms lopen ze zo rond met een mobieltje aan hun oor … geen gezicht!!!

  • 27 September 2010 - 22:03

    Joost :

    Hey pap! Vind je het niet heerlijk om het naast india ook weer eens over canada te hebben met iemand die ervandaan komt? Tenminste ik neem aan dat je het er met Patrice en Julie over hebt gehad?

    Gr's Joost

  • 28 September 2010 - 08:44

    Désirée:

    Hoi Geert

    Blijkbaar beginnen mensen tegen jou als ze horen dat je uit Holland komt over Ajax en mogelijk van Bommel of zo? In 'mijn' tijd-in-het-buitenland vroeger waren dat toch altijd nog wel de klompen en de tulpen. Overigens liep ik toen zelf ook vaak nog op klompen, zwarte, van hout en leer - dat was toen 'alternatieve' mode. Ik leerde daardoor meteen het engelse en franse woord voor klompen: 'clogs' en 'sabots'. Die plastic schoentjes zijn qua ontwerp op klompen geïnspireerd. Je hebt hele dure van het merk 'Clogs' die je met allerlei accessoires kunt pimpen en goedkopere. Die merknaam is inmiddels ook een algemene aanduiding geworden. Ze zijn denk ik vooral afkomstig uit China. Je ziet ze hier ook veel, vooral op campings. Ze zijn goedkoop, lopen heerlijk en je kunt ze zo in de wasmachine gooien, dus heel praktisch voor bepaalde klusjes.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Van 30 nov 2012 tm 17 jan 2013 zit ik in Soweto. Eerst twee en een halve week als vrijwilliger in het weeshuis SKY. Dan 2 weken wat rondreizen door Zuid-Afrika en logeer ik bij Daarna nog ruim 2 weken opnieuw bij het weeshuis. Mijn privé mailadres is: "gg_maris@hotmail.com". ---------------------------------------------

Actief sinds 15 Maart 2009
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 98747

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 05 Oktober 2016

2 weken camperen in British Columbia

07 April 2014 - 05 Mei 2014

Twee weken weeshuis in Lesotho

12 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

PC-installaties op 4 scholen in Johannesburg

29 November 2012 - 17 Januari 2013

7 weken in Johannesburg / Soweto

13 September 2010 - 20 Oktober 2010

Dharamsala in 2010

29 September 2009 - 30 Oktober 2009

De eerste keer Calcutta als vrijwilliger

Landen bezocht: