Veel mail, Tennam en Dreamweaver - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu Veel mail, Tennam en Dreamweaver - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Veel mail, Tennam en Dreamweaver

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

26 September 2010 | India, Dharamsala

Zondag 26 septmber

Door alle voorbereidingen in de afgelopen weken en m'n huiswerk voor Dreamweaver, was er heel veel 'nog te beantwoorden mail'. Vandaag allemaal weggewerkt. 't Bureau is weer leeg. Vanmorgen ontbeten met Tennam. Niet ontbeten op m'n vaste stekkie. Ik vroeg een engels ontbijt. Bleek uit knoflook-toast te bestaan met 'gebakken' ei. 't drilde nog 2 minuten na op tafel. Ik heb gevraagd of ze het nog een keer andersom konden bakken. En bovendien een pancake met nutella. Die was net zo groot als een diner-bord en ongeveer 2 cm dik. Wel heel erg luchtig. Ik kon met moeite de helft op. Ondedrtussen spraken Tennam en ik gewoon door.

Tennam is een gepassioneerde vent van 26. Vriend van Lhakpa. Heeft een eigen bedrijfje in WebDesign. Doet daarnaast regelmatig vrijwilligers-werk binnen de community en spreekt goed engels. Gewoon ... een professionele vent.

Tennam wil ook af en toe wel lessen geven. Het liefst 's avonds maar eventueel ook wel overdag. Hij is dus bereid om een deel(tje) van de lessen over te nemen als ik weer weg ga. Tennam en Lhakpa weten zo nog drie á vier mogelijke teachers. Dus daar zullen we in de komende weken wel uitkomen. Ook al omdat die Amerikaanse jong man van gisteren (Brad) ook mee gaat helpen. Langzamerhand gaan we de drive dan wat verdelen.

Tennam is bovendien een deel van m'n Dreamweaver-oplossing. Dreamweaver is dus een HEEL ERG uitgebreid gereedschap om websites te maken. Voor mij is het alweer zo'n drie jaar geleden dat ik het redelijk intensief gebruikte. Bovendien is de versie die we hier in de les gebruiken natuurlijk ook weer veel jonger, dus anders. Tennam gebruikt Dreamweaver dagelijks. Tennam en ik hebben nu afgesproken dat ik hem met een heel andere computervraag help wat hij nog niet kent, en hij gaat 4 lesavonden Dreamweaver verzorgen. Daarnaast heb ik vrijdag al “Dreamweaver training-DVD's” gekocht in Amerika. Dat zijn 3 DVD's waarop een professionele trainer het volledige pakket uitlegt. Die DVD's komen over anderhalve week binnen en die blijven dan ook hier. Ze kunnen dan iedere keer opnieuw gebruikt worden. De behoefte aan DW-kennis is hier zo groot, dat ik de gok wil wagen. Veel IT-ers weten ook dat India, juist op dat vlak, een steeds groter wereldspeler wordt.

Waar ik Tennam mee kan helpen komt in de loop van deze week. Moet nog iets verder uitkristalliseren.

Verder zag i9k vanaf m'n balkonnetje vandaag een oude man onder een ongelofelijke grote vracht lopen. Zie de foto.

Verder was het gewoon een mail-dagje en veel gelezen. 's avonds nog een tijdje met Patrice gesproken. Hij is een vrijwilliger uit Quebec en van beroep Social Worker. Heel aardige vent. We hebben afgesproken om morgenavond met z'n tweeën bij de DrumStick te gaan eten.

Hier is't nu 23:00 uur. Ik ga slapen.
Geert

Nog even een reactie op Désirée's reactie:
Lhakpa onderneemt, samen met Dagmar, wel veel activiteiten om studenten te krijgen. Daarnaast is de afspraak met de organisatie duidelijk: ik geef de lessen ... zij de studenten. Als ik nu de hele organisatie ga doen, is er geen basis over drie weken als ik weer wegga.
Ik kan me niet herinneren dat ik zou 'onderzoeken' of 'uitvogelen' hoe hier de verhoudingen liggen tussen Dalai Lama aanhangers en hardliners. Ik merk het wel een keer (of niet). Ik denk het laatste, want ik ben en blijf een outsider. Wel hangt hier in ELK huis, winkel, pandje ... een foto van de Dalai Lama. Ik vermoed dat de hardliners (velen, o.a. TYC, ICT FT etc.) pas écht naar buiten treden als de Dalai Lama al een tijdje overleden is. Ik denk dat de hardliners ook meer buit “Dalai Lama city” te vinden zijn. Van censuur merk ik niets, eerder het tegendeel. Overigens kan ik me voorstellen dat ze hun gastland, want heel genereus en met veel risico het land heeft opengesteld, niet voor het hoofd willen stoten.

• 27 September 2010 - 09:56

Désirée:

Hoi Geert,

Dank voor je reaktie. Ik refereerde aan je blog van 20 september, waarin je je kennis nog 'te smal en eenzijdig' vond m.b.t. het krachtenveld. Mogelijk had je het daar alleen over Volunteer Tibet en de 'Youth'?

Misschien is die man op je foto nog wel helemaal niet zo oud (als hij lijkt)? Hij loopt in ieder geval op de meest moderne clogs! 'k Ben trouwens wel benieuwd wat er IN die grote witte zak zit?

groet, Désirée