Goed geslapen, de beuk d'r in en Dreamweaver - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu Goed geslapen, de beuk d'r in en Dreamweaver - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Goed geslapen, de beuk d'r in en Dreamweaver

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

23 September 2010 | India, Dharamsala

Donderdag 23 september

Vannacht alweer prima geslapen. Geen hersens meer die vergeten adem te halen. De antibiotica en penicilline beginnen prima te werken. Gek dat die paar kleine pilletjes zoveel verschil kunnen maken. Ik laat voorlopig geen ECG maken. Hoe minder ik in een Indiaas ziekenhuis hoef te zijn ... hoe liever. Je komt er makkelijk zieker vandaan dan dat je er heen gaat.

Lies!!! Je hebt gelijk, het is hier hoog (ca. 1700 meter), maar de eerste aanval was al in het vlieftuig van Düsseldorf nar Istanboel, en da's wel hoog, maar daar heb ik nooit geen last van. Als ik de vragen en uitleg een beetje combineer met informatie van Internet én met de manier waarop ik op de medicijnen reageer, vermoed ik toch dat het een begin was van een longontsteking.

Deze dag heb ik besteed aan het maken van de presentatie aan de studenten en aankomende teachers. Hij zag er heel mooi uit, al zeg ik het zelf. Zat gewoon goed in elkaar. Vanavond om ruim 15 uur waren er zo'n 12 studenten, waaronder ook 3 jonge mannen die het wel leuk vinden om teacher te worden als ik weer weg ben. Is voor mij eigenlijk het belangrijkste ... hoe krijgen we het voor elkaar dat het doorloopt als ik weer in Nederland zit? Aankomende zondag heb ik één van de mannen uitgenodigd voor een ontbijt bij een restaurantje. We gaan dan doorspreken hoe hij zijn deel van mij kan overnemen. Toen een paar dat hoorden (free breakfast) had ik meteen nog een paar teachers ;-).

In Nederland kan ik veel voor ze blijven doen. Een uitgebreider leerschema en dictaten maken. Ik wil eens kijken hoe ik een paar oude laptops bij elkaar kan krijgen en dat ik die hierheen kan sturen. Als er lezers zijn die mee willen helpen, of goeie ideeën hebben, hartstikke welkom. Wat me opviel is dat ze leergierig zijn. Iedereen wil wel ná z'n werk een cursus volgen. Of in de weekenden, maakt allemaal niet uit. Ook denkt eigenlijk iedereen dat als het wat bekender wordt in Dharamsala, er dan studenten zat zullen komen. Juist ook voor de basis-cursus en MS-Office. Lijkt me machtig als dit een lekkere spin-off krijgt. We hebben 3 time-slots per dag: 's morgens 2 uren basic-course, 's middags 2 uren MS-Office en 's avonds 2,5 uur Indepth-Internet, NetworkFundamentals en Dreamweaver. Voorlopig 6 dagen per week (zaterdags ben ik vrij) en we zien wel hoe het gaat lopen.

Laatst vertelde ik al dat Puja (uit Calcutta) haar College heeft afgerond en nu haar Masters mag gaan doen. Vandaag kregen Alice en ik de eindresultaten van onze andere twee 'leerlingen' gemaild. Joy wordt waarschijnlijk niet wat, maar Piya (de wiskunde-knobbel van vorig jaar) heeft definitief haar draai gevonden. Met een gemiddelde 7+ kan ze doorstromen naar het laatste jaar, en daarna ook naar een gerenommeerd College. Waarschijnlijk dus nummero 2 die de sloppenwijken kan ontstijgen. Overigens zijn Puja en Piya zussen. Joy is een neef.

Alle cursus-inhoud is voor mij top-of-mind, behalve Dreamweaver. Dat wordt nog een uitdaging, want het is wel 3 jaar geleden dat ik dat behoorlijk gebruikt heb. Ik heb dus behoorlijk wat huiswerk te doen ;-). Maar ik vind het gewoon weer hartstikke leuk EN er zijn hier 4 gedreven studenten die van alles over webdesign willen weten. Ik heb vanavond de verwachtingen wel een beetje getemperd, maar als er onder m'n lezers “webdesign-specialisten” zitten??? Hier ligt een dijk van een kans voor je ;-). Als je er net zoveel euro's voor kreeg als het rupees zijn, had je een goedbetaalde baan. Ik weet een hotelletje met een gewoon toilet, en waar je WC-papier kan kopen EN het eten is hier fantastisch ;-). En als bonus ... een goed ziekenhuis in de buurt en schitterend weer. It's an offer you can't refuse.

Ik ga m'n huiswerk doen en daarna weer net zo slapen als 2 weken geleden. Morgenochtend toastjes met gebakken eieren en jam. Wat een leven.

Welterusten,
Geert