Koud en nat, één dag geduld en 'ready to go' - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu Koud en nat, één dag geduld en 'ready to go' - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Koud en nat, één dag geduld en 'ready to go'

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

21 September 2010 | India, Dharamsala

Maandag 20 september

Vanmorgen weer prima ontbeten bij de TibetBol. Dat blijft dus verder zo. Meld ik dus niet meer, tenzij er iets aparts gebeurd.

Ook een paar leuke mailtjes van vrienden en familie gehad, vannacht en vandaag, en daar kom ik hieronder wel even op terug.

Vanmorgen hadden Lhakpa en ik dan dus ons overleg met een aantal managementleden van het TYC (Tibetan Youth Congress). Onze plannen zijn goedgekeurd. We willen op donderdag een eerste pilot gaan draaien met 2 cursussen. TYC wilde alleen nog even, zonder ons, overleggen over de vergoeding die VolunteerTibet (van Lhakpa) moet afdragen over het gebruik van een klaslokaal. Zolang daar nog geen overeenstemming over is, kan ik het klaslokaal nog niet inrichten.
Dus Lies!!! Ook hier bureaucratie, maar als je ambtenaar bent is één dag vertraging maar héééél weinig.
Tja, vandaag kon ik dus verder nog niet veel doen. Wel veel kunnen lezen dus.

Vandaag was het nat en koud. Ik schat zo'n 15 graden. Wel erg vochtig in de lucht. Schijnt te komen door het eind van het regenseizoen. Vanmiddag nog met een paar vluchtelingen gesproken. Omdat ik geen toerist ben en gewoon 'hun' leven leidt, zijn de mensen opener. Ik begin steeds meer te begrijpen van wat er omgaat hier. Kom ik later wel op terug, is nu nog te smal en éénzijdig.

Vandaag per mail en SMS ook veel bezig geweest met Joost en Lindy. Lindy gaat over 13 dagen voor ca. 6 weken naar Afrika. Eerst 2 weken Zambia, daarna 4 weken vlakbij Johannesburg. Alle 6 weken werkt ze daar als vrijwilligster binnen het Afrikaanse LeeuwenFokProgramma. Zij houdt haar weblog bij op “linnepingaatafrikain.waarbenjij.nu” Ik moest zelf ook een paar keer lezen, maar er staat feitelijk: “linnepin-gaat-afrika-in ...”. Tsja, 't is ff een weet ;-). Wel kleurrijker dan 'geertmaris'. Joost gaat morgen (di.) beginnen aan een half jaar stage bij Fairlight in Bemmel. Daarna nog een half jaar gewoon school op het MBO en dan heeft hij zijn 4-jarig MBO-diploma in de zak.

Zojuist (23:00 uur) hoorde ik dat VolunteerTibet 5000 rupees moet betalen voor de huur van het klaslokaal gedurende 1 maand. Da's een tegenvaller, want het geld is er 'net' (misschien op z'n Hollands, misschien op z'n Fries). Vind ik vreemd, want juist ook het TYC wilde graag deze ontwikkeling van de Tibetanen. Ik had dan medewerking verwacht ipv commercieel belang. Afijn, in de komende 3 weken krijg ik wel meer inzicht in het krachtenveld. Morgen gaan Lhakpa en ik even een WiFi-router kopen, want dat mist nog. Groot voordeel voor mij, want het klaslokaal is drie meter onder me. Als die router er hangt, kan ik in mijn kamer internetten over die router.

Nou, het was vandaag dus een 'gedwongen' rustdag. Morgen (di.) gaan we hel lokaal inrichten, woensdag een reservedag en donderdag gaat de beuk d'r in ;-). Ben benieuwd.

En potverdorie ... alweer geen foto's. Wat een saaie bende.

Welterusten alvast en tot morgen,
Geert

Nog even wat reacties op reacties:

Lindy en Joost!!!: en ik ben weer trots op het feit dat jullie trots zijn op mij ;-) (nou ... dit zal wel weer een reactie opleveren en dan gaan we zo nog ff door).

Tanneke!!! Goh, wat leuk dat je reageert. Joost en ik doen SAMEN de winterbanden, en ik zit ALLEEN in India. Joost wilde hééééél graag mee, maar dat lukte dus niet door z'n stage-periode ;-) Jammer, jammer, jammer. Overigens Tanneke, heb je misschien gelezen dat Gerry en Lindy eigenlijk óók wel heel graag mee willen, maar dan willen ze eerst even uitgebreid naar een Nederlandse WC, want dan hoeven ze even een paar weken niet ;-)

Lies!!! Bedankt voor je halve BMW (alleen voor insiders) en ja, er is hier dus ook wel een beetje bureaucratie, maar t.o.v. Calcutta én met name Nederland valt er wel mee te werken.

Désirée!!! Bedankt voor al je reacties. 't Is zo leuk om te merken dat je weblog gelezen wordt. Zoals ik in een mailtje aan jou privé ook meldde, 't is eerder een kwestie van 'leaving things out'.

  • 20 September 2010 - 18:51

    Lindy:

    Nou en ik ben er weer trots op dat jij er trots op bent dat ik trots op jou bent.. haha nee hoor, grapje.

    Bedankt voor het promoten van mijn weblog ;-) haha.

    Spannend hoor, wat er daar allemaal gebeurd. Als je weggaat, dan staat er ook echt wat. Iets waar je zelfs jaarlijks naar terug zou kunnen en het groter zien worden??... Nou goed,
    succes ermee!

    Nu eerst maar lekker slapen, na je whiskey...in je glas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Van 30 nov 2012 tm 17 jan 2013 zit ik in Soweto. Eerst twee en een halve week als vrijwilliger in het weeshuis SKY. Dan 2 weken wat rondreizen door Zuid-Afrika en logeer ik bij Daarna nog ruim 2 weken opnieuw bij het weeshuis. Mijn privé mailadres is: "gg_maris@hotmail.com". ---------------------------------------------

Actief sinds 15 Maart 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 98815

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 05 Oktober 2016

2 weken camperen in British Columbia

07 April 2014 - 05 Mei 2014

Twee weken weeshuis in Lesotho

12 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

PC-installaties op 4 scholen in Johannesburg

29 November 2012 - 17 Januari 2013

7 weken in Johannesburg / Soweto

13 September 2010 - 20 Oktober 2010

Dharamsala in 2010

29 September 2009 - 30 Oktober 2009

De eerste keer Calcutta als vrijwilliger

Landen bezocht: