Nieuw T-shirt, Ayasofia en op weg naar Delhi - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu Nieuw T-shirt, Ayasofia en op weg naar Delhi - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Nieuw T-shirt, Ayasofia en op weg naar Delhi

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

14 September 2010 | India, Dharamsala

Dinsdag 14 september

Na een prima nacht en een uitstekend ontbijtje eerst even een nieuw T-shirt gekocht. M'n koffers waren immers ergens op vliegveld Ataturk. Pure mazzel dat ik 's maandagsmorgens wat toiletspullen in m'n rugzak had gegooid. Toen een taxi gepakt naar het centrum. Was een hele rit, maar onderweg kwamen we langs een enorme, schitterende moskee. De taxisjoof maakte me duidelijk dat het Ayasofia was. Wilde ik wel graag zien. Dus gestopt en de taxi afgerekend.

Een Turk die op die parkeerplaats stond had 'toevallig' wel even tijd om me het één en ander te laten zien, o.a. zijn winkel in tapijten (wist ik toen nog niet ;) ). Hij sprak uitstekend engels en vertelde me een hele hoop. Na een kwartiertje vroeg ik of hij een prijs rekende voor het rondleiden. Nee, was niet de bedoeling maar een donatie was 'up to me'. Na twee uur, heel veel informatie, allemaal tapijtjes en ook nog het zilverwinkeltje van z'n neef, vond ik het welletjes. Ik vroeg wat hij wilde hebben. Hij nam altijd 50 zei hij. Dus ik gaf hem 50 turkse lira. Nee, hij bedoelde 50 euro (da's het dubbele). Was ik niet van plan. Dus het was voor ons allebei mooi geweest.

Vandaaruit ben ik RUIM OP TIJD met de bus naar het vliegveld gegaan. Dik een uur voor de gate dichtging heb ik vlak voor de slurf-ingang gezeten. Niet nog een keer zo'n misser. Alles is goed gegaan en ik heb een nacht doorgebracht in een vliegtuigstoel. Niet geslapen dus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Van 30 nov 2012 tm 17 jan 2013 zit ik in Soweto. Eerst twee en een halve week als vrijwilliger in het weeshuis SKY. Dan 2 weken wat rondreizen door Zuid-Afrika en logeer ik bij Daarna nog ruim 2 weken opnieuw bij het weeshuis. Mijn privé mailadres is: "gg_maris@hotmail.com". ---------------------------------------------

Actief sinds 15 Maart 2009
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 98812

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 05 Oktober 2016

2 weken camperen in British Columbia

07 April 2014 - 05 Mei 2014

Twee weken weeshuis in Lesotho

12 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

PC-installaties op 4 scholen in Johannesburg

29 November 2012 - 17 Januari 2013

7 weken in Johannesburg / Soweto

13 September 2010 - 20 Oktober 2010

Dharamsala in 2010

29 September 2009 - 30 Oktober 2009

De eerste keer Calcutta als vrijwilliger

Landen bezocht: