Nieuw T-shirt, Ayasofia en op weg naar Delhi - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu Nieuw T-shirt, Ayasofia en op weg naar Delhi - Reisverslag uit Dharamsala, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Nieuw T-shirt, Ayasofia en op weg naar Delhi

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

14 September 2010 | India, Dharamsala

Dinsdag 14 september

Na een prima nacht en een uitstekend ontbijtje eerst even een nieuw T-shirt gekocht. M'n koffers waren immers ergens op vliegveld Ataturk. Pure mazzel dat ik 's maandagsmorgens wat toiletspullen in m'n rugzak had gegooid. Toen een taxi gepakt naar het centrum. Was een hele rit, maar onderweg kwamen we langs een enorme, schitterende moskee. De taxisjoof maakte me duidelijk dat het Ayasofia was. Wilde ik wel graag zien. Dus gestopt en de taxi afgerekend.

Een Turk die op die parkeerplaats stond had 'toevallig' wel even tijd om me het één en ander te laten zien, o.a. zijn winkel in tapijten (wist ik toen nog niet ;) ). Hij sprak uitstekend engels en vertelde me een hele hoop. Na een kwartiertje vroeg ik of hij een prijs rekende voor het rondleiden. Nee, was niet de bedoeling maar een donatie was 'up to me'. Na twee uur, heel veel informatie, allemaal tapijtjes en ook nog het zilverwinkeltje van z'n neef, vond ik het welletjes. Ik vroeg wat hij wilde hebben. Hij nam altijd 50 zei hij. Dus ik gaf hem 50 turkse lira. Nee, hij bedoelde 50 euro (da's het dubbele). Was ik niet van plan. Dus het was voor ons allebei mooi geweest.

Vandaaruit ben ik RUIM OP TIJD met de bus naar het vliegveld gegaan. Dik een uur voor de gate dichtging heb ik vlak voor de slurf-ingang gezeten. Niet nog een keer zo'n misser. Alles is goed gegaan en ik heb een nacht doorgebracht in een vliegtuigstoel. Niet geslapen dus.