Veel in de auto maar ‘t is ’t dubbel & dwars waard - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Geert Maris - WaarBenJij.nu Veel in de auto maar ‘t is ’t dubbel & dwars waard - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Veel in de auto maar ‘t is ’t dubbel & dwars waard

Blijf op de hoogte en volg Geert

19 December 2012 | Zuid-Afrika, Soweto

Vanmorgen hebben we, na opnieuw een dijk van een ontbijt, afscheid genomen van de Heia Safari Ranch en om half elf zaten we in de auto richting Graskop. Ongeveer 450 km naar het oosten en aan de rand van het Krugerpark.

De wegen zijn hier net zo goed als in Noord Europa. Veel 4-baans en de 2-baans wegen die we gehad hebben waren rustig. Phakiso kon zonder problemen 100 tot 130 aanhouden. Mijn beeld was dat de wegen veel minder zouden zijn. Is compleet niet waar.

Wel een aantal keer gestopt onderweg. Het uitzicht deed me steeds meer aan Zuid Duitsland denken, zeker de laatste 70 km. Toen hebben we de panorama-route genomen naar onze eindbestemming en die was schitterend. Beetje Franse Alpen-achtig. Vlakbij Graskop zijn er een aantal watervallen en we zijn even één van die watervallen gaan bekijken. Daar heb ik wat foto’s gemaakt.

Zo meteen een diner in het Graskop Hotel en daarna gaan Pax en Lin een film bekijken die op mijn laptop staat en Gerry, Joost en ik kletsen nog wat bij.

Morgenochtend ontbijten in Henry’s Pancakes (schijnt ook ontbijt te serveren dus ;-) en morgen overdag gaan we hier de omgeving bekijken. Watervallen, God’s Window en zo nog veel meer.

’t Is maar kort,m maar behalve in de auto rijden en van het steeds bergachtiger terrein genieten, hebben we vandaag niet gedaan.

Tot morgen,
Groetjes, Geert

• 19 December 2012 - 19:45

Désirée Bruggema:

Hoi Geert,

Het is te merken dat je de laatste dagen elk moment je indrukken en verhalen kunt delen: je stukkies zijn veel korter....;).

Enne... pancakes=breakfast! Zo groot als een beschuit, dik.....voor als je ervan houdt.... maar misschien hebben ze ook nog een "gewoon" ontbijt?

Wat lijkt Joost op jou! (hadden we nog (ook) nog nooit een foto van gezien....griezelig!)

Groetjes aan iedereen en veel plezier!

• 20 December 2012 - 22:00

Karin Rutgers:

Hoi Geert,
    Prachtige foto's van een prachtig land. Geniet ervan. Wat leuk om foto's van je familie te zien.

Groetjes Karin

• 22 December 2012 - 00:38

Paul Obdeijn:

Hoi Geert,

Kijk vandaag voor het eerst op je reisverslagen. Man, je hebt het goed zo te zien.
    Hier in Nederland regent het pijpestelen, dus stikjaloers als ik die zon zie!
    Geniet van een mooie kerst en jaarwisseling met z'n allen en we praten ongetwijfeld uitgebreid bij als je terug bent.

Groet,
    Paul