Veilig en doodmoe aangekomen, zebra’s in de tuin - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Geert Maris - WaarBenJij.nu Veilig en doodmoe aangekomen, zebra’s in de tuin - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Veilig en doodmoe aangekomen, zebra’s in de tuin

Blijf op de hoogte en volg Geert

17 December 2012 | Zuid-Afrika, Soweto

Vanmorgen hebben Phakiso en ik spullen voor een week ingepakt en om half 1 naar het vliegveld gereden. Gerry, Lindy en Joost zouden om 13:30 landen. Alles is prima verlopen. Ze waren uiteraard doodmoe want alles bij elkaar hadden ze er zo’n 20 uur vanuit Apeldoorn over gedaan. Toen eerst naar een heel leuk buitenrestaurant gereden en wat pizza gegeten.

Toen op weg naar Heia Safari Ranch. Zo’n 60 km rijden. De foto’s op hun website kloppen precies. ’t Is een park van zo’n 10 hectare. Allemaal mooie ronde huisjes er op. Prima voor elkaar. En inderdaad … de zebra’s, giraffes, steenbokken en nog veel meer dieren waarvan ik de naam niet ken, lopen hier gewoon om de huisjes heen. Alleen mag je niet te dicht bij de zebra’s komen want dan gaan ze schoppen. En als je in het zwembad ligt en er komen zebra’s drinken uit het zwembad, dan moet je meteen de omgeving verlaten ;-).

We gaan zo eten, want we zijn allemaal aan de lat. Morgen zijn we hier nog de hele dag en nacht. Woensdagmorgen om 5 uur in de auto richting het Krugerpark.

Bedankt voor ’t lezen en graag tot morgen.
Geert

• 17 December 2012 - 18:33

Martin:

Dag Geert,

Ik heb al je verhalen gelezen, leuk om er zo een beetje bij te zijn. Fijn te horen dat ze veilig aangekomen zijn, doe ze de groeten dan zal ik de "wentholtstraat" inlichten, want die belden al of ik iets gehoord had...........dus.....

Groeten,

Martin en de rest.......

• 18 December 2012 - 09:57

Lies:

Ha Geert en andere familieleden!

Fijn om te lezen dat de Apeldoornse tak veilig is gearriveerd en dat jullie elkaar op dat grote vliegveld ook nog getroffen hebben. Inmiddels hebben jullie de eerste dag (en nacht) van de trip er op zitten; de foto's van maandag beloven veel voor de komende tijd. We blijven jullie volgen.
    O ja, let op die leeuwen (en andere dieren), die 's avonds bij je huisje kunnen zitten terwijl je buiten een sigaretje rookt.... Dat overkwam een bekende van ons in Tanzania. Ze rookt nog steeds!

Geniet van alles.

Groetjes,

Lies

• 20 December 2012 - 22:07

Karin Rutgers:

Zo'n lange reis en dan toch van alles doen. Knap hoor. Last van een jetlag of ligt het op dezelfde breedte als Nederland?

• 23 December 2012 - 10:29

Hans Gelissen:

Hoi Geert, prachtige verhalen en grappige foro's. Erg mooi al die dieren zo rond jullie rondavels. Wij zitten nu in Duitsland en hadden gister en eergister sneeuw en kunnen niet wachten to we in februari ook weer naar Zuid Afrika kunnen.
    Geniet ervan en groetjes,
    hans