Voorbereidingen ... enzo - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Geert Maris - WaarBenJij.nu Voorbereidingen ... enzo - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen ... enzo

Blijf op de hoogte en volg Geert

22 November 2012 | Zuid-Afrika, Soweto

Over precies een week zit ik in m'n vliegtuig. Ik heb een grote tas op m'n slaapkamer staan waar ik regelmatig wat in mik om te voorkomen dat ik 't vergeet. Van een aantal collega's en familieleden heb ik al geld gekregen om wat extra's tijdens het kerstfeest in het weeshuis te kunnen doen. Alle inentingen zijn binnen.

De tour naar het Krugerpark en andere bijzonderheden in Johannesburg (samen met Gerry, Lindy, Joost en Phaks) is gepland en geboekt. Ik ben gewoon benieuwd wat ik straks vergeten blijk te zijn ;-)

M'n eerstkomende reisverslag komt uit Soweto en dat zal zo rond zaterdag 1 december zijn.

Groetjes en tot dan,
Geert

  • 22 November 2012 - 23:03

    Erica:

    Hee Geert, alweer op superreis? Wow, dat wordt weer fijn leesvoer, ik kijk er nu al naar uit.

    Volgende week in het vliegtuig... Je zit toch niet toevallig bij mij aan boord hè? Ik ga as dinsdag naar Joburg.

    Heel veel succes met pakken en veel voorpret.

    Liefs, Erica

  • 22 November 2012 - 23:33

    Geert Maris:

    Hey lieve Erica,

    Wow!!! jij bent er snel bij. Ik heb dit eerste 'reisverslagje' nog maar nét geschreven. Nee ... ik vlieg met de concurrent: Lufthansa. Een tussenstop op Frankfurt en dan met een A380 in één ruk naar Joburg. Maar 't had anders maar zo kunnen wezen ;-)

    Donderdagavond om 19:40 vertrek ik van Schiphol (naar Frankfurt dus).

    Goh ... hartstikke leuk dat je me gaat volgen. Ik kijk uit naar m'n nieuwe reis en naar jouw reacties.

    Dikke knuffel,
    Geert

  • 25 November 2012 - 12:24

    Karin Rutgers:

    Hoi Geert, leuk dat je weer gaat. Wat ga je nu doen? iets met automatisering of gooi je het nu over een heel andere boeg. Geweldig dat je dit weer doet en dan 7 weken lang! Ik kijk uit naar je verslag

  • 28 November 2012 - 13:26

    Désirée Bruggema:

    Hoi Geert,

    Veel sterkte met de laatste voorbereidingen en alvast een heel goede reis en in alle opzichten geslaagd verblijf gewenst! We zullen je zaterdag missen in Klundert, en dan ongetwijfeld (ook) aan je denken!

    groetjes, Désirée

  • 28 November 2012 - 15:46

    Lies:

    Ha die Geert,

    Désirée was me n.b. al voor! We hadden een paar dagen geen internetverbinding vanwege een kaduuk modem (zal in Z.A. ook wel eens voorkomen?), maar sinds gisteravond werkt alles weer. Nu zijn we in slagorde achterstallig 'onderhoud' aan het plegen, zoals de mail bijwerken.
    'n Heel goeie reis gewenst, we kijken uit naar je verslagen en, inderdaad, we zullen je zaterdag zeker missen! In februari halen we 't wel weer in.

    Groetjes,
    Lies

  • 29 November 2012 - 07:56

    Maaike:

    Tada!!! Vandaag is D-day!!! Goede reis en lunch lekker met Pax!

    Liefs van Maaike

  • 29 November 2012 - 10:23

    Dineke Gerritsen:

    Ha Geert,
    Een heel fijne tijd gewenst. Leuk om straks weer al je verslagen te lezen.
    Goeie reis, en groeten van Dineke

  • 29 November 2012 - 17:50

    Ex Zwager:

    Airbus A380, zit Eaton in, brandstofsysteem en landingsgestel..............als dat maar goed gaat.
    Hoor je.........

  • 30 November 2012 - 09:22

    Harry Bril:

    Dag Geert,

    Veel plezier in ZA. Ben benieuwd naar je avonturen.

    Groet
    Harry

  • 30 November 2012 - 19:21

    Mieke:

    Ik volg je, Geert! Goede reis en veel plezier!

  • 02 December 2012 - 21:46

    Geert Maris:

    Mén ... wat een leuke reacties allemaal. Harry, Mieke, Désirée, Lies ... hartstikke bedankt voor 't achter laten van jullie reacties. Doet me heel goed.

    Inmiddels zit ik 3 dagen in Johannesburg. Is allemaal uit de kunst gegaan. Ik zit nu (vanavond 2 december) op m'n eigen kamer (soort bed & breakfast) vlakbij Sky (het weeshuis) waar ik morgen(maandag) daadwerkelijk begin. Morgenavond schrijf ik m'n eerste reisverslag van hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Van 30 nov 2012 tm 17 jan 2013 zit ik in Soweto. Eerst twee en een halve week als vrijwilliger in het weeshuis SKY. Dan 2 weken wat rondreizen door Zuid-Afrika en logeer ik bij Daarna nog ruim 2 weken opnieuw bij het weeshuis. Mijn privé mailadres is: "gg_maris@hotmail.com". ---------------------------------------------

Actief sinds 15 Maart 2009
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 98832

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 05 Oktober 2016

2 weken camperen in British Columbia

07 April 2014 - 05 Mei 2014

Twee weken weeshuis in Lesotho

12 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

PC-installaties op 4 scholen in Johannesburg

29 November 2012 - 17 Januari 2013

7 weken in Johannesburg / Soweto

13 September 2010 - 20 Oktober 2010

Dharamsala in 2010

29 September 2009 - 30 Oktober 2009

De eerste keer Calcutta als vrijwilliger

Landen bezocht: