Rustdag en 3 vreemde gasten bij het zwembad - Reisverslag uit Calcutta, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu Rustdag en 3 vreemde gasten bij het zwembad - Reisverslag uit Calcutta, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Rustdag en 3 vreemde gasten bij het zwembad

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

20 Oktober 2009 | India, Calcutta

Vandaag was een heerlijke dag. Er is niets bijzonders gebeurt, maar ik heb van 12 tot 5 bij het zwembad gezeten. Er was niemand. Af en toe even wat lezen, dan weer even voor me uitstaren. En zo hoorde ik zo rond een uur of drie in één keer iets ritselen in één van de bomen bij de muur om het zwembad. toen kwam er in een flits iets van een 'hond' achter die boompjes vandaan en liep vlug over het muurtje van me vandaan. Het ging eigenlijk te snel om goed te zien. Na een seconde of 2, 3 kwamen er nog 2 'honden' uit die bosjes en liepen over het muurtje weg, maar toen kon ik ze wel goed zien. Het waren apen. Ongeveer even groot als een volwassen herdershond maar veel slanker en met hun staart recht omhoog. Ik was te verbouwereerd om aan m'n fototoestel te denken. Bovendien gebeurde het allemaal in een seconde of 6. Toen ik het later tegen de receptionist vertelde (hij spreekt goed engels) bleek dat die drie hier wel vaker langskomen.

Verder heb ik door alle rust om me heen, heerlijk alle ervaringen zo het begin van een plekje kunnen geven. Ik zal daar nog veel meer tijd voor nodig hebben. Oók de gesprekjes met collega's, vrienden en familie gaat daar bij helpen. Ik heb in ieder geval weer veel zin om de komende werkweek te beginnen. M'n plannetjes al weer klaar voor de lessen en ik vind het heerlijk om de andere vrijwilligers weer te zien.

Verder is er vandaag niet veel gebeurd. Het is nu bijna kwart over 5 's middags. M'n taxi pikt me om half zes op van het hotel en brengt me naar het hotel van Digha. Vanavond ben ik om ongeveer half 10 uur weer in m'n vertrouwde hotel Calcutta Lodge. En morgen vanaf half 7 weer twee uur lesgeven en dan begin van de middag de pre-school met die hele kleintjes. Ik denk dat we verder gaan met het oefenen in engels onder begeleiding van Muzzy. De engelse taal wordt zometeen toch de basis voor het volgende talentje.

Alvast welterusten en tot morgen,
Geert

MARIO EN NATASJA. Ontzettend gefeliciteerd met de geboorte van Rens. Hij kan gelukkig binnen slapen.

  • 20 Oktober 2009 - 17:19

    Willem Olierook:

    hoi Geert,

    Lees met veel intensiteit je verhalen.
    En inderdaad, je bent niet machteloos. Je bent er voor de mensen waar jij ook iets voor kunt doen. Niemand kan de problemen van een heel land oplossen, maar samen kunnen we wel voor heel veel medemensen iets betekenen.
    Nog een goede tijd daar en Gods en mijn zegen voor jullie medemenselijkheid in optima forma!!

    Knuffel,

    Willem

  • 21 Oktober 2009 - 07:27

    Gerrit:

    Hoi Geert.
    Weer even wat tijd genomen om je verslagen te lezen. Moet je toch voldoening geven om wat te kunnen betekenen voor een aantal kinderen. Je plan voor studieondersteuning is daar een goed voorbeeld van. Maar ook je "filmstudio" en dan zeker met die DVD's die je inbrengt.
    Lijkt me wel erg moeilijk om na je "vakantiedagen" in een luxe hotel weer terug te moeten naar je kamertje met zijn beperkingen. Succes in je laatste week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Van 30 nov 2012 tm 17 jan 2013 zit ik in Soweto. Eerst twee en een halve week als vrijwilliger in het weeshuis SKY. Dan 2 weken wat rondreizen door Zuid-Afrika en logeer ik bij Daarna nog ruim 2 weken opnieuw bij het weeshuis. Mijn privé mailadres is: "gg_maris@hotmail.com". ---------------------------------------------

Actief sinds 15 Maart 2009
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 98747

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 05 Oktober 2016

2 weken camperen in British Columbia

07 April 2014 - 05 Mei 2014

Twee weken weeshuis in Lesotho

12 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

PC-installaties op 4 scholen in Johannesburg

29 November 2012 - 17 Januari 2013

7 weken in Johannesburg / Soweto

13 September 2010 - 20 Oktober 2010

Dharamsala in 2010

29 September 2009 - 30 Oktober 2009

De eerste keer Calcutta als vrijwilliger

Landen bezocht: