Immens ontbijt, zwembad en bier - Reisverslag uit Calcutta, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu Immens ontbijt, zwembad en bier - Reisverslag uit Calcutta, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Immens ontbijt, zwembad en bier

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

19 Oktober 2009 | India, Calcutta

Vanmorgen werd ik goed uitgerust wakker in een heerlijk koele kamer. Ik deed de gordijnen van mijn woonkamer open en zag een prachtig zwembad (zie foto). Even een sigaretje en een halve liter water en toen naar het restaurant voor m'n ontbijt. De menukaart was niet zo duidelijk. Buttered Toast with Jam. Lekker ... maar hoeveel is het? French Toast. Ook heerlijk ... maar hoeveel is het? Cheese Omelette with Chicken. Zelfde commentaar. Alledrie maar, met koffie en 'chilled mineral water'. "Coming up Suh" (in Bengali-achtig engels) Hemeltjelief ;-) ... ze bleven maar spullen brengen. Uiteindelijk had ik 8 boterhammen, 4 eieren en een halve kipfilet op. De koffie was een soort van 'slappe koffie verkeerd' en het koude mineral water spoelde alles weg.

Toen lekker naar het zwembad. Dat is heel prachtig en ook heel functioneel. Je bent hier om te zwemmen, en dat is het dan ook. Geen restaurantje, geen 'ligwei', geen ligstoelen. Gewoon: baantje trekken en wegwezen. Gelukkig is er een strook schaduw van een gebouwtje en ik heb een hotelmedewerker zo ver kunnen krijgen om twee 'makkelijke' stoeltjes te halen, met 'een kan koffie heel erg verkeerd'. Ergens moet ik ook het woordje 'beer' hebben gebruikt, want ik kreeg als bonus ... een halve liter gekoeld Kingfisher Premium Beer ;-). M´n eerste pilsje in drie weken. Gaat mooi mee naar m´n minibar. Daar heb ik nu al whisky en bier in. Koning te rijk.

Ik zit nu op één van die twee stoeltjes. die ene mét armleuningen. Het andere stoeltje is voor het dienblaadje met koffie en een asbak. Vanmiddag, om een uur of vier, ga ik naar het strand. Dat schijnt hier behoorlijk in de buurt te liggen. Eens kijken wat daar te doen is. óf ik blijf morgenmiddag tot 3 uur in het hotel óf ´on the beach´.

Het is nu ongeveer 12 uur tussen de middag. Lunchtijd ... maar daar moet ik even niet aan denken. Ik ga lekker een boek lezen, ik begin er de rust voor te krijgen. Na het strand maak ik een tweede dagverslag.

Geert

DINEKE G.!! Zou jij me misschien een mailtje (gg_maris@hotmail.com) willen sturen= Ik wil je graag wat vragen, maar ik heb je mailadres niet.

ROBIN!! Ja klaplopers heb je hier inderdaad ook ;-). Maar ... het overgrote deel van de mensen werkt (kei) hard.

KARIN!! ja, de meeste mensen zijn hier inderdaad prachtig. Hun ogen stralen als je ze gewoon als mens behandeld, en je bent meteen welkom in hun wereld.