Sealdah, Ireen en Digha Palm Resort - Reisverslag uit Calcutta, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu Sealdah, Ireen en Digha Palm Resort - Reisverslag uit Calcutta, India van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Sealdah, Ireen en Digha Palm Resort

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

18 Oktober 2009 | India, Calcutta

Vanmorgen eerst op tijd naar Sealdah-station voor het uitdelen van eten en voor EHBO. Maar er waren maar weinig kinderen. Waarschijnlijk zijn een groot aantal straatgezinnen die normaal bij het station wonen, vanwege het Diwali-festival ergens anders in de stad aan het bedelen. Er heerst een vrolijke sfeer in de hele stad (althans ... overal waar ik kom) en dan zullen de Indiërs wel wat makkelijker wat weggeven. We hadden dus de helft van het brood over, maar dat hebben we op een heel andere plek bij het station toch uit weten te delen. Bij de EHBO waren er dit keer een aantal afschuwelijke wonden. De foto die ik laatst geplaatst heb van de open voet is dan heel normaal. Ik ga er niet teveel over uitweiden, want dan haakt de één na de ander af met lezen. Ireen doet dapper mee, ook al is ze vrijdag pas aangekomen.

Om een uur of 10 hebben we het hele spul ingepakt. Mark is naar ons hotel gegaan en Ireen en ik even naar Flurrys. Mijn trein naar Digha gaat toch pas om 2 uur vanmiddag. Ik wilde ook graag wat rustiger met Ireen bijpraten. Ze is op haar 8ste mét haar ouders van China naar Amerika verhuisd. Haar ouders zitten allebei in de IT-wereld. Ze is nu 22 en wil graag haar famile opzoeken in China. Ze is net afgestudeerd in Biologie en Psychologie. Maar omdat ze volgend jaar ook nog Medical Treatment op de University aan wil pakken, wilde ze graag wat praktijkervaring opdoen bij straatmensen. Vandaar dat ze 3 maanden voor CRAWL komt werken.

Toen vanmorgen nog gedoucht, schone spullen aan en mijn tas ingepakt. En onm 1 uur met een taxi naar Howly-station waar de trein naar Digha vertrekt. Ik zat inderdaad heerlijk comfortabel. Deed wel wat aan de eerste klasse denken, maar dan ook nog airconditioned. Achteraf was ik immens blij dat ik deze duurdere klasse heb gereserveerd, want de 3-seat-bench plaatsen zijn heel veel minder dan onze 2e klasse. Het is maar net iets beter dan de Indiase treinen waar we dagelijks inzitten (staan).

Het hotel is echt mooi en luxe. Zeker voor Indiase begrippen. Het komt ongeveer overeen met een 3-sterren hotel in Spanje. Met voor mij een heerlijke airconditioning en een koelkastje voor mineraalwater en m'n whisky, want die had ik meegenemonen omdat er hier maar erg weining drank verkocht wordt. Het hotel-restaurant waar ik dus zojuist gegeten heb, heeft evenmin iets met alcohol. Ik heb vanavond een paar andere dingen op m'n bord gekregen dan ik besteld heb, maar dat maakte me niet veel uit want ik heb gewoon heerlijk gegeten. Tomatensoep met room, Chicken sweet and sour met chicken&prawn fried rice en butterscotch ijs na. Ik had echter als voorgerecht de créme-mushroom soup en als nagerecht pistache-ijs besteld, maar dit was ook prima.Alles bij elkaar was ik 6 euro kwijt.

Ik heb even wat foto's toegevoegd. De foto's vanuit de trein zijn ronduit slecht, maar de raampjes waren aan de buitenkant gewoon erg smerig. Op de terugweg zal ik vanuit een open deur fotograferen. En nog wat foto's van m'n hotelkamer. Het was al donker toen ik hier aankwam, dus de foto's van de buitenplaatsjes van het hotel komen morgen pas.

Ik ga slapen. 'k heb het hier prima naar m'n zin en kan morgen de hele dag zwemmen,