Hekwerk, computers en een waterpomp - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Geert Maris - WaarBenJij.nu Hekwerk, computers en een waterpomp - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Geert Maris - WaarBenJij.nu

Hekwerk, computers en een waterpomp

Blijf op de hoogte en volg Geert

17 April 2014 | Zuid-Afrika, Soweto

Maandag, dinsdag en woensdag stonden in 't teken van het schilderen van het nieuwe hek. Gaan we nooit klaar krijgen, maar Wouter en ik hebben een idee hoe het nieuwe hek toch op niet al te lange termijn klaar kan zijn. Komt later wel. Het hek is wel erg belangrijk want het huidige hekwerk heeft weinig nut omdat er vrij makkelijk doorheen te breken valt.

Woensdagochtend bleek dat er 3 Apple-computers niet werken en Wouter is daar expert in, dus die heeft ze alledrie weer volledig inzetbaar kunnen maken. Het office kan er weer prima mee werken. Tevens bleek dat er 2 Windows-computers niet (goed) werken en daar ben ik vandaag (donderdag) aan begonnen. Voor 1 van die 2 Windows-PCs moeten we volgende week in Maseru wat extra geheugen kopen en de andere heeft een instellingen-probleem.

't Is hier volop zon en we zitten op 1600 meter hoogte dus na 3 dagen in de zon moest ik er vandaag even uit blijven. Een paar uur werken aan computers is me dus prima bevallen

Bovendien hebben ze hier een kapotte grondwaterpomp en die proberen we te repareren. Mogelijk hebben we er volgende week specialistische hulp bij nodig want hij gaat 46 meter de grond in. Morgen, ná het paaseieren verven, maar eens verder bekijken.

Morgen is het Goede Vrijdag en dan gaan we de kinderen helpen met het verven van paaseieren. Wouter had 60 paaseierverfsetjes uit Nederland meegenomen en die komen uitstekend van pas. Hij had ze helemaal gedemonteerd om ze in z'n koffer mee te kunnen nemen en moest ze hier dus weer in elkaar zetten. We beginnen morgenochtend om 10 uur met de eieren en werken in groepjes van 5 kinderen. We mogen gerust foto's maken, maar of ik ze mag publiceren op mijn weblog weet ik nog niet. Ze hanteren hier (terecht) een vrij strikte foto-policy en er zijn nogal wat restricties op het plaatsen van foto's op het Internet.

Vanwege het komende Paas-weekend zijn er nogal wat medewerkers van Beautiful Gate vrij. Eigenlijk is het hier Not Done om te werken, daarom gaan Wouter en ik een aantal trips in Lesotho maken. We zijn nog bezig met ons reisschema en morgen moeten we nog een aantal hotel-reserveringen plaatsen.

Alle mensen die een reactie hebben geplaatst: Ontzettend Bedankt!!

Ik heb een aantal foto's van Beautiful Gate toegevoegd en begin volgende week plaats ik wat foto's van onze komende Paas-tripjes.

Groetjes, Wouter en Geert

• 18 April 2014 - 17:15

Lies:

Hallo Geert en Wouter,

Mooi, dat jullie je 'stek' hebben gevonden en, wat Geert z'n relaas betreft: het klinkt als vanouds.
    Inmiddels zullen de paaseieren wel geverfd zijn!
    Geniet van jullie verkenningstochten door Lesotho.

Daag.

Lies

• 18 April 2014 - 22:45

Marianne:

Beste Geert,

Lies tipte de link naar je reisverslag. Leuk!
    Jullie zijn goed bezig daar, met werk wat voldoening zal geven.
    Heel veel succes met jullie geklus daar en ook een goede tijd van genieten van de omgeving.

Hartelijke groet, ook namens Gerard, Marianne.

• 22 April 2014 - 11:13

Hans W: